Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Bart Pijl - WaarBenJij.nu Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Bart Pijl - WaarBenJij.nu

Boedapest

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

11 Juli 2013 | Hongarije, Boedapest

Goedenavond!

We zijn alweer een tijdje in Boedapest, dus het is tijd voor een verslagje..
Afgelopen dinsdag zijn we in de trein gestapt en na een reis van 7 uur stapten we uit in Boedapest! Het is echt een flink stuk groter dan Praag!

We kwamen in de avond aan, dus na wat gegeten te hebben en wat kamergenoten ontmoet te hebben zijn we even naar een barretje om de hoek geweest, en daarna gaan slapen. De volgende dag was ik erg ziek, en bleek mijn telefoon ook nog eens gestolen te zijn.. Geen pretje dus. Toch maar even naar de Szechenyi baden geweest, een heerlijk warm thermaalbad in het centrum van Boedapest!
Daarna ben ik toch maar naar het hostel gegaan en heb ik niets meer gedaan.. Ziek zijn is niet leuk!

Vandaag zijn we Boedapest gaan verkennen. Zo zijn we naar het vissersbastion geweest. Dat is erg leuk met een mooi uitzicht! Ook zijn we naar de grotkerk en de burcht van Boeda geweest.
Boedapest bestaat uit twee delen: Boeda en Pest. Ons hostel staat in Pest. Pest is erg vlak, en Boeda (aan de andere kant van de Donau) heeft meer heuvels. Vanavond gaan we weer naar het vissersbastion. Het schijnt daar in de avond nog mooier te zijn dan overdag!

Morgenochtend willen we nog iets van Pest zien, en 's middags gaan we met de trein naar Belgrado.

Tot zover!

Groet uit Boedapest!

• 11 Juli 2013 - 20:31

Marco:

Hey mannen!
    Leuk te lezen hoor! Geniet maar lekker van alles
    Wat op jullie pad komt en vooral veel plezier samen!

• 11 Juli 2013 - 21:03

P.J.Aardema:

Geweldig mannen, dat jullie zoveel zien. Jammer dat je darmen het even af laten weten. Maar dat komt wel weer goed. Goede reis op weg naar belgrado, gaat dat goed met de treinen. Is er wat comfort?
    Groetjes ook van Oma

• 13 Juli 2013 - 10:02

Paul Aardema:

Wij zijn apetrots op zo'n grote
    kleinzoon . verslik je niet in de champagne.
    geniet van jullie reis en groetjes,
    opa en oma

• 13 Juli 2013 - 20:36