Machtig mooi! - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Bart Pijl - WaarBenJij.nu Machtig mooi! - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Bart Pijl - WaarBenJij.nu

Machtig mooi!

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

23 Juli 2013 | Slovenië, Ljubljana

Goedenavond Nederland!

Even een korte update, voordat ik vergeet wat we allemaal hebben gedaan! We waren in Split en zouden de 'free walking tour' doen. Dat hebben we gedaan! Split heeft veel inwoners, maar het oude centrum is niet zo groot. Leuk om dan van een local te horen wat er allemaal gebeurt in een stad, een beetje geschiedenis en wat interessante verhalen. Je krijgt een heel ander beeld van de gebouwen waar je anders langs was gelopen zonder stil te staan. Erg leuke tour dus!

Na de walking tour zijn we met een paar mensen uit het hostel naar de bioscoop gegaan in Split! Wel even nagevraagd of de film wel echt Engels gesproken is, want mijn Kroaats is niet al te best. Het schijnt dat films hier nog wel eens nagesynchroniseerd worden, maar gelukkig was dit hier niet het geval. Leuke bioscoop, leuke film, leuke avond!

De volgende dag (gisteren) zijn we naar Plitvice lakes gegaan. Echt een 'machtig mooi' natuurgebied! We hebben er van genoten. De foto's spreken voor zich..

Vandaag zijn we aangekomen in Ljubljana, Slovenie. Het is een klein stadje en komt erg gemoedelijk en rustig over. We hebben 'Ljubljanski grad', oftewel het kasteel van Ljubljana bezocht. Een middeleeuws monument op de heuvel midden in de stad, vanwaar je zeker weten het mooiste uitzicht over de stad hebt!

Morgen gaan we de stad verder verkennen om vervolgens donderdag naar Venetie te gaan.

Tot zover!
Liefs

• 23 Juli 2013 - 21:37

Paul Aardema:

Dag Wereldreizigers,
    Fijn om weer wat van jullie te lezen en te zien.
    Wat lijkt me dat een prachtig land om te zien. En dan te weten dat er zo vaak gevochten werd.Merken jullie daar nog wat van?
    Het is hier ook mooi weer. boven de dertig in het binnenland. Aan de kust 25/26.
    Maar daar hebben we lang op gewacht. Dus niet zeuren.
    Kun je ook voor mij eens een stereo foto maken?
    Dat wil zeggen: twee foto,s op oog afstand verschoven van elkaar.
    Dat kan alleen van een stilstaand vergezicht bij voorbeeld.
    Dan kunnen we later hier weer de echte diepte laten zien.
    Groeten aan je maatje en straks aan de andere familieleden in Venetie.
    Groetjes,

Oma en Opa

• 24 Juli 2013 - 08:12

Ilse:

Wat leuk weer om te lezen!! En wat hebben jullie veel gezien al!

• 24 Juli 2013 - 12:35

Marco:

Hey mannen!
    Wat een geweldige tijd hebben jullie zeg, prachtig om te lezen.
    We zien jullie graag vrijdag in Venetië waarna jullie lekker 2dagen kunnen uitrusten op de camping hier met all inclusive verzorging... Haha

Groetjes ook van Nisette en Paul