Gastvrijheid.. - Reisverslag uit Split, Kroatië van Bart Pijl - WaarBenJij.nu Gastvrijheid.. - Reisverslag uit Split, Kroatië van Bart Pijl - WaarBenJij.nu

Gastvrijheid..

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

20 Juli 2013 | Kroatië, Split

Hallo daar!

Het is al een tijdje terug dat ik beschikking had over een computer, maar bij deze weer even een terugblik op de afgelopen dagen!
Waar was ik gebleven.. Kotor. In Kotor hebben we met een kano over de baai gevaren. Was mooi! Na afloop nog even op het strand gelegen en 's avonds heerlijk op een terrasje gezeten. De temperaturen zijn de hele reis al zeer aangenaam, en de vooruitzichten zijn ook helemaal goed!

Na Kotor zijn we in de bus gestapt naar Dubrovnik. We hadden geen hostel geboekt, want we hoorden dat er bij het busstation wel mensen zouden staan die je een kamer aan zouden bieden. Was een gokje, maar dat pakte goed uit! We zijn beland bij een aardige familie waar we een prive kamer, prive badkamer en prive balkon kregen! Verder werden we van alle gemakken voorzien en we hebben er een hele goede tijd gehad. De familie was erg vriendelijk, écht gastvrij!
We zijn een aantal keren naar de oude stad geweest, een paar keer naar het strand en omdat het zo leuk was, besloten we om maar een dagje langer te blijven!
We hadden een mooi uitzicht vanuit het appartement en waren in de buurt van de boulevard, winkelcentrum en strand. Ideaal! We hebben ervan genoten!

Vanmorgen vroeg zijn we vertrokken naar Split, waar we nu zijn. Het was een lange busreis, zo'n 5 uur, met een waaghals als buschauffeur. Maar we zijn veilig aangekomen en zitten nu in het hostel. Hier blijven we 1 nacht. Split is niet zo groot en vanavond gaan we een wandeltocht (met gids) doen door het oude centrum.

Verder heb ik niet zo veel te vertellen.. Misschien wat kort, maar de rest komt wel als ik weer thuis ben! Vraag dan gerust naar onze belevenissen in Dubrovnik, want we hebben uiteraard meer beleefd dan in dit korte stukje tekst staat!

Tot snel!
Liefs

• 20 Juli 2013 - 22:03

Marjo:

Leuk hoor Bart....De tijd vliegt alweer.... Goed om te lezen dat jullie het naar je zin hebben!!

• 22 Juli 2013 - 08:17

Henny (fam. Soede):

Wat een mooie reis, Bart en Stefan! Echt een heel leuk avontuur en het is erg leuk om via je reisverslag mee te kunnen genieten. Heel veel plezier nog en tot over een paar weekjes,
    hartelijke groet, Henny