Genieten in Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Bart Pijl - WaarBenJij.nu Genieten in Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Bart Pijl - WaarBenJij.nu

Genieten in Byron Bay

Door: Bart van der Pijl

Blijf op de hoogte en volg Bart

27 Januari 2017 | Australië, Byron Bay

Hey guys, how are you? Yeah, cool mate, awesome! Wanna hang out tonight? Allright let's have some beers. See you latah!

Dat is hoe we we hier met elkaar praten in Byron Bay! Momenteel zitten we in de bus naar Brisbane, dus is het hoog tijd om eens wat te schrijven over de afgelopen dagen. Byron Bay is fantastisch! Heel relaxed, goede sfeer, met echte hippies en veel surfers. Make love, not war.

De nachtbus naar Byron Bay viel ons alles mee. Goede airco en net genoeg ruimte voor m'n benen. Bij aankomst werden we aangenaam verrast in ons hostel. Veel gezellige mensen, en iedereen was in voor een praatje. Zo maak je snel vrienden, waarmee we de hele week zijn opgetrokken. Zo hadden we de Duitser vrouwenverslinder Milan, de Engelse Emma en Luke, de Duitse Heike, de Zwitserse musicus en filosoof Emanuel, en een paar gekke Zweden waarvan we de naam niet weten. Een gevarieerd gezelschap, en o zo gezellig. Na een paar uur in Byron Bay beviel het al zo goed, dat we twee nachten hebben bijgeboekt.

De eerste avond kregen we een gratis maaltijd bij het hostel naast de onze. Prima eten, want als het gratis is smaakt alles lekker. Dat hostel had een avond georganiseerd met 'Jelly Wrestling', worstelende vrouwen in een zwembad. De vrouw die won kreeg 200 dollar, en aandacht van heel veel mannen. Een beetje sneu is het wel, maar we hebben erom gelachen. Je maakt nog eens wat mee in Byron Bay!

Dinsdag stond onze eerste surfles op de planning. Een paar surfdudes die vanaf hun derde al op een surfplank stonden, leerden ons in no time de fijne kneepjes van het vak. Na een paar keer genadeloos van je bord geslingerd te worden, werden we de eerste golfjes de baas. Als je 'Awesome! Yeah mate! That's it!' hoorde van je surfleraar, en dan nog steeds op je surfplank stond, dan voelde je je echt een koning. Surfen is awesome!
Een van Byron Bay's mooie plekjes is de vuurtoren, 'the Lighthouse'. Naast dat deze vuurtoren nog daadwerkelijk dienst doet, is het ook een mooi uitzichtpunt. Hier hebben we de zonsondergang meegemaakt, om vervolgens in het donker terug te keren. De wandeling terug was met twee Australiërs, die geritsel in de bomen niet eens meer horen en wat leuke verhalen vertelden over vechtende kangaroos en bijtende bruine slangen, en met vijf vrouwen die bij elk geritsel niet weten waar ze het zoeken moeten. Het huilen stond hen nader dan het lachen, en de mooie zonsondergang waren ze allang weer vergeten. Hun leven stond namelijk op het spel en daar mochten we niet om lachen. Het was een enerverende wandeling.

26 januari is een nationale feestdag in Australië: Australia Day. Ze 'vieren' dat in 1788 de Eerste Vloot Sydney bereikte (Wikipedia), maar eigenlijk is het een dag vrij zijn en een feestje vieren. Een soort Koningsdag, maar dan veel kleiner. Overdag was er niks te merken van een feestdag, maar 's avonds waren er genoeg feestjes te vieren, waar we uiteraard aan mee hebben gedaan.
Overdag zijn we eerst naar Tallow beach gefietst. Een fietstochtje van een half uur waarvan de laatste 5 minuten door een National Park. Het was een parkje waar mensen fietsen en wandelen en hun hondje uitlaten. Niet heel spannend, zou je denken. Na 4 minuten in dit National Park, naderen we een bordje. Warning: Brown snakes! Roos keert om, zet het op een fietsen en is vastberaden dat bord niet te passeren. Ik heb moeten praten als brugman, maar het is gelukt om de laatste minuut door het park te fietsen met een gillende Roos. Uiteindelijk een heerlijk middagje gehad op een rustig strand, zonder slangen. Still alive!

Op het moment van schrijven rijden we Queensland binnen. Dat betekent dat de klok een uur achteruit gaat en het tijdverschil met Nederland nu 9 uur is. Vandaag en morgen bezoeken we Brisbane. Maandag start onze tour naar Fraser Island! We zijn daar iets langer dan 1 minuut, maar gelukkig staan daar geen bordjes en zijn we niet op de fiets. Als de volgende blog online staat, hebben we ook dat overleefd.

Fijne dag!

Liefs, Bart

• 27 Januari 2017 - 07:50

Caroline:

Haha mooi geschreven, ik zie het helemaal voor me hoe Roos reageerde op dat bordje. Leuk om zo op de hoogte te kunnen blijven van jullie avonturen! Heel veel plezier in Brisbane! :)

• 27 Januari 2017 - 08:06

Marjo En Jeroen:

Hé Bart en Roos, wij zitten aan de ontbijttafel in het koud nederland en lezen hier jullie ontzettend leuke bericht. Wat een avonturen al en dan zijn jullie nog maar een paar dagen weg. Nou we kijken alweer uit naar het volgende verhaal geniet ervan en hartelijke groet

• 27 Januari 2017 - 10:07

Floor En Jaap:

Haha wat een feest zeg!!! En de eerste slangen overleefd!!! Gelukkig maar ;-)
    Weer veel plezier en tot lezens!

• 27 Januari 2017 - 10:18

Jeanine:

Hahahahaha! Wat een awesome verhaal! Veel plezier!

• 27 Januari 2017 - 10:25

Thomas En Roos:

Klinkt goed allemaal! Stiekem ontzettend jaloers nu ;). Heel veel plezier daar!

• 27 Januari 2017 - 15:16

Tamara:

Wauw, wat hebben jullie al veel gedaan en meegemaakt in de korte tijd dat jullie weg zijn! Wat fijn dat jullie zo genieten. En super dat wij mee kunnen genieten door jullie verhalen. En heel dicht bij de cv, ook een beetje van het weer bij jullie... Succes met de slangen, dat zijn helaas vast niet de enige enge beesten die jullie tegen kunnen komen! Kijk maar uit Roos! Veel plezier samen!!

• 27 Januari 2017 - 16:15

Opa En Oma:

Dag Bart en Roos.
    Zojuist jullie verslag gelezen. Jullie genieten er zeker van.
    Maak je Roos niet al te bang?
    Heb je het zuiderkruis al gezien?
    Dat kun je hier niet zien. Wij hebben hier de Poolster.
    Komt de zon daar snel op gaat hij snel onder?
    Veel plezier samen . we volgen jullie graag in het reisverslag
    GRoetjes

• 27 Januari 2017 - 21:46

Huub:

Klinkt allemaal erg leuk. Probeer niet te lachen om de paniek van Roos, lukt niet echt, hihi. Maar het is natuurlijk makkelijk praten vanachter mijn laptop bij de verwarming. Lees jullie snel weer.
    Have fun !

• 02 Februari 2017 - 08:58

Daniel & Marlijn:

Hi Roos & Bart, wat een ontzettend leuke verhalen hebben jullie geschreven! Alle gekkigheid op een stokje: wie is er nou niet bang voor een slang? Logische reactie! :-) Heel veel plezier de komende dagen. Liefs