De laatste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bart Pijl - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bart Pijl - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Bart

23 Mei 2017 | Thailand, Bangkok

De laatste dagen hebben we op de eilanden van Thailand doorgebracht. Na Hanoi zijn we naar Bangkok gevlogen, vanwaar we met er nachtbus naar Koh Tao zijn gereisd. Koh Tao staat bekend om de vele duikscholen, en dat is precies waar we voor kwamen. Ik wilde graag mijn duikbrevet halen, en dat is gelukt! Na drie dagen duiken en een beetje theorie heb ik nu mijn PADI Open Water. Duiken, wat is dat geweldig! Alsof je een compleet nieuwe wereld binnenstapt. Überhaupt het gevoel dat je kan ademen onder water is al magisch. 40 minuten konden we onder water blijven. Zwevend boven de bodem van de oceaan; het voelt alsof je vliegt. En dan al die vissen, en al het koraal. Adembenemend mooi!

Roos heeft niet gedoken, maar heeft drie volle dagen aan het zwembad gelegen. Als blijkt dat Roos bruiner is geworden dan ik, dan weten we waar het door komt ;-).

Verder heeft Koh Tao erg veel leuke strandjes. Met een scooter kom je een heel eind, en zo hebben we nog een paar lekkere stranddagen gehad.

Na het duiken en de stranden zijn we verder gereisd. In Vietnam hebben we een Nederlands stel ontmoet, waar we een tijdje mee zijn opgetrokken. Toen wij naar Koh Tao gingen, gingen zij naar Koh Samui. Omdat we tijd genoeg hadden, hebben we hun daar opgezocht! Het eiland Koh Samui was niet heel bijzonder, maar het had zeker wat gezellige stranden en barretjes, dus het was erg gezellig om elkaar daar weer te ontmoeten.
Bovendien hadden we een heerlijke bungalow aan het strand. We gingen slapen met alleen het geluid van de zee, en stonden op met een zonsopgang voor de deur, en wederom alleen het geluid van de zee.

Omdat het laagseizoen is aangetreden, is het overal erg rustig. Dit merkten we al op Koh Tao, maar nog meer op Koh Samui en nóg meer op Koh Lanta. Na een paar dagen Koh Samui zijn we namelijk naar de westkant van Thailand gereisd. Hier zijn ook nog erg veel mooie eilanden, maar we hebben ervoor gekozen om alleen Koh Lanta te bezoeken. De andere eilanden bezoeken we later wel eens. Genoeg reden om weer op reis te gaan!

Koh Lanta is een prachtig eiland, maar nu compleet uitgestorven. Dat vonden we eigenlijk helemaal niet erg. We hadden een zwembad, zon, zee en strand; heerlijk! Op Koh Lanta hebben we een paar dagen rond gescooterd. Er scheen een mooi national park te zijn, wat we wel wilde bezoeken. Op internet werd er gewaarschuwd voor agressieve aapjes die je aanvallen en je eten en drinken zouden stelen, maar Roos dacht dat het allemaal wel mee zou vallen. Toen we aan kwamen rijden zagen we voor de ingang een rij apen op de weg zitten, met zakjes chips tussen de benen. Toen we dat zagen zijn we toch maar omgedraaid; rabiës oplopen in de laatste week van je reis is ook zo wat...

Verder hebben we op Koh Lanta een kookcursus gedaan. Zo'n echte Thaise, met veel chili, lekker spicy! We leerden de Massaman curry, steamed fish, larb en vegetable spring rolls. Ik heb gemerkt dat mijn kwaliteiten ergens anders liggen, maar het was erg leuk om te doen! Gerechten zijn te bestellen in restaurant Hoeksema, graag wel reserveren.

De eilanden waren heerlijk om even te ontspannen. Na Koh Lanta zijn we naar Krabi gegaan. De stad zelf is niet bijzonder, alleen de night market was wel leuk. Verder kan je vanaf Krabi met de boot naar een prachtige baai. Daar hebben we een heerlijke zonnige middag gehad!

Krabi hebben we inmiddels weer verlaten, en nu zitten we te wachten op het vliegtuig naar Bangkok. In Bangkok zijn we nog een paar dagen om een beetje te shoppen, voordat we aanstaande vrijdag naar huis vliegen. We hebben een prachtige tijd gehad, en gaan nu nog genieten van de laatste dagen.

Liefs,
Bart

• 23 Mei 2017 - 06:27

Joost:

Mooi verhaal man! De tijd vliegt! Geniet van de laatste dagen.

• 23 Mei 2017 - 07:42

Nisette:

Graag wil een reservering maken bij restaurant Hoeksema.
    Agenda's trekken we volgende week wel. Restaurant loopt vast niet weg

• 23 Mei 2017 - 07:56

Marjo:

Wat een leuke ervaringen. En nu de opdracht om weer langzaam in Nederland te wennen. Zal niet meevallen na al die vrijheid. Maar we hebben wel vast mooi weer voor jullie besteld komend weekend, zodat jullie een beetje kunnen " afkicken" .... Veel plezier nog de laatste dagen!

• 23 Mei 2017 - 08:10

Willeke:

Gaaf om jullie reis zo mee te beleven.
    Je kan leuk schrijven, Bart!
    Een hele goede terugreis en sterkte met weer wennen hier in Nederland.
    Liefs van Willeke.

• 23 Mei 2017 - 10:37

Opa En Oma:

Dag Roos en Bart,
    We hebben steeds je verhalen gelezen en uitgeprint.
    Een mooi boekwerk.
    We hopen jullie vrijdag weer te kunnen knuffelen. We zien er echt naar uit. We hebben het zolang zonder jullie moeten doen. Geniet en tot ziens.
    Oma en Opa

• 23 Mei 2017 - 22:45

John Rietveld:

Dank voor alle prachtige verhalen! Nu willen we natuurlijk ook al jullie foto's maar vooral jullie zelf ook weer zien....Voor reisinspiratie naar het prachtige Azië weten we jullie zeker te vinden!
    Geniet nog even en tot snel!

Wilma en John