Zon, zee, Montenegro! - Reisverslag uit Kotor, Montenegro van Bart Pijl - WaarBenJij.nu Zon, zee, Montenegro! - Reisverslag uit Kotor, Montenegro van Bart Pijl - WaarBenJij.nu

Zon, zee, Montenegro!

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

15 Juli 2013 | Montenegro, Kotor

Гоеденавонд, oftewel: Goedenavond!

Het is alweer twee dagen geleden dat ik iets heb geschreven, maar het voelt als veel langer terug! We zijn inmiddels in de tweede en laatste stad die we bezoeken in Montenegro.

Zaterdagavond zijn we de nachttrein in gestapt. Een uurtje of 11 later zouden we wakker worden in Podgorica, de hoofdstad van Montenegro. Bij het kopen van de ticket hoorde we dat deze reis heel mooi is overdag. Je gaat door de bergen en hebt mooie uitzichten uit de trein.. Maarja, als je je ogen dicht hebt zie je niks!
Toch konden we nog genieten van het uitzicht toen we wakker werden (nou ja, voor de zevende keer wakker werden). Ik zal wat fotootjes toevoegen!
Het was niet een hele comfortabele nacht, maar dat kan je ook niet wachten in een Servische trein!

Uiteindelijk met 3 uur vertraging aangekomen in de hoofdstad, waarna we de bus namen naar Budva. Budva is een hele toeristische, maar zeker hele leuke plaats aan zee! Klein, leuk, vriendelijke mensen, warm, strand, zee, Heerlijk! Eindelijk bij zee!
In het hostel werd ons het aanbod gedaan om mee te gaan op een boot, een tocht van 5 uur langs de kust. Dat hebben we gelijk maar gedaan. Naar een paar heerlijke stranden geweest, en zelfs naar de kerk geweest! Het is tenslotte zondag!

Vandaag hebben we nog heerlijk op het strand gelegen in Budva. In de middag zijn we in de bus gestapt naar Kotor. Ook zo'n leuk dorpje! Staat bekend om z'n mooie baai. Het is de mooiste baai van het Middelandse Zeegebied, zegt men. Of dat ook echt zo is, gaan we morgen bekijken. Het plan is om te gaan kanoën door de baai. We zijn benieuwd!

Even kort samengevat: Montenegro is mooi. Heel mooi. En toeristisch. We hebben het erg goed hier!

Tot zover!

Adios, збогом,
Zonnige groet!

• 16 Juli 2013 - 19:07

Paul Aardema:

Hallo luitjes,

Wat zien jullie geweldig veel. Ik wou dat ik jouw leeftijd had. Kunne we een weekje ruilen?
    We hebben de wereld atlas er naast liggen en kunnen jullie dan volgen.
    Ook een groot stuk uit de krant hebben we bewaard over Belgrado.
    Bedankt voor jullie mails . we lezen het graag.
    Veel plezier e
    en groetjes,