Een stad in opstanding.. - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Bart Pijl - WaarBenJij.nu Een stad in opstanding.. - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Bart Pijl - WaarBenJij.nu

Een stad in opstanding..

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

13 Juli 2013 | Servië, Belgrado

Hallo mensen!

Er zijn veel dingen gebeurd de laatste dagen, en aangezien ik niet veel tijd heb om te schrijven: bij deze weer een kort verslagje!

We waren in Boedapest. Even een leuk intermezzo: Mijn telefoon was dus gestolen. Ik weet niet of ik dat de vorige keer op de blog had gezet, maar dat was dus zo. Na een leuke avond was ik m'n telefoon kwijt. Je voelt hem al aankomen, er is een 'maar'! De nacht voordat we vertrokken werd ik ineens wakker gemaakt door een paar Nederlanders die ook in het hostel in Boedapest verbleven. Ze hadden m'n telefoon gevonden! Helemaal top! Het was duidelijk dat 'ie gebruikt was door 'de dief', maar 'de dief' heeft hem achtergelaten in de badkamer in het hostel. Dus ik heb 'm weer!

Zoals ik al zei, dat was de laatste dag in Boedapest. Gistermiddag vertrokken we per trein naar Belgrado. 's Avonds aangekomen in een mooi hostel! We zijn er maar 1 nacht gebleven. Gisteravond niet veel meer gedaan, maar vandaag hebben we veel van de stad gezien! We hebben fietsen gehuurd en langs de rivier gefietst. Er is een strand midden in de stad, aan die rivier. Erg bizar om te zien hoe er een strand gecreeerd is met op de achtergrond Belgrado. Foto's staan op m'n camera, dus die kan ik helaas niet toevoegen.
Wat apart is aan Belgrado, is dat duidelijk te zien is dat het deel was van Joegoslavie. Dat er veel onrust was, is duidelijk te zien. Dat de stad in de geschiedenis meer dan 30 keer is verwoest, is duidelijk te zien. Veel lelijke gebouwen, veel oude huizen en veel rotzooi. Eerlijk gezegd wel het beeld wat ik had van Belgrado: een stad in verval.

Ook hier weer een 'maar'! Deze stad is juist niet in verval. Wat ook duidelijk te zien is, is dat de mensen het hier leuk proberen te maken. Zo zie je in een straat waar opzich lelijke gebouwen zijn, wel moderne en leuke restaurants! Als je in zo'n straat niet omhoog kijkt, is het erg leuk en gezellig! Ik geloof zeker dat dat 's avonds erg leuk kan zijn!
Dus vandaar, misschien is Belgrado wel een stad in opstanding..

Aangezien we hier maar kort zijn geweest, heb ik ook weinig meer te vertellen. Vanavond stappen we in de nachttrein naar Montenegro. Morgen gaan we de zee zien! Eindelijk!

We hebben het enorm naar ons zin en zien uit naar de rest van onze nu al onvergetelijke reis!

Tot zover!
Liefs

  • 13 Juli 2013 - 21:27

    Marjo:

    Hey Bart...... dat zijn mooie belevenissen... En ook nog je propedeuse!!!
    Dat is mooi nieuws zo tijdens je vakantie!

    Geniet er maar van...
    Marjo en jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Servië, Belgrado

Interrail Oost-Europa

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2013

Machtig mooi!

20 Juli 2013

Gastvrijheid..

15 Juli 2013

Zon, zee, Montenegro!

13 Juli 2013

Een stad in opstanding..

11 Juli 2013

Boedapest
Bart

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 103508

Voorgaande reizen:

18 Januari 2017 - 18 Mei 2017

Australië + Zuid-Oost Azië

07 Juli 2013 - 30 Juli 2013

Interrail Oost-Europa

Landen bezocht: